
LEERLINGRAAD GEKOZEN
Op vrijdag 1 december werd er door de leerlingen van de hoogste groepen uit hun midden een LEERLINGRAAD gekozen.
De leerlingenraad staat voor meedenken, meedoen en meepraten over zaken die de leerlingen aangaan.
Op vrijdag 1 december werd er door de leerlingen van de hoogste groepen uit hun midden een LEERLINGRAAD gekozen.
De leerlingenraad staat voor meedenken, meedoen en meepraten over zaken die de leerlingen aangaan.
INSPECTIEBEZOEK ARCADIA
Op maandag 20 november heeft Dhr. R. van Herpt, Inspecteur voor het Basisonderwijs de school bezocht in het kader van een Inspectiebezoek ‘Nieuwe Stijl’.
De naam ‘Arcadia’ verwijst naar “het groene, als lieflijk en vredig ervaren Arcadië, een landschap in de Griekse Peloponnesos: volgens de overlevering de geboorteplaats van het onbereikbaar geachte in leren, denken en onderzoeken”….
Onze Speciale school voor Basis Onderwijs Arcadia, met ca. 140 leerlingen verdeeld over 10 groepen wordt ook wel als speciale onderwijsvoorziening ‘lichte zorg’ Primair Onderwijs aangeduid.
De kerntaak van SBO Arcadia is om kinderen die hulpvragen stellen ten aanzien van leren en/of sociaal emotioneel te begeleiden in een ‘passende onderwijsomgeving’.
SBO Arcadia is er voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar. Voor deze kinderen staat vast dat ze – althans voor enige tijd – aangewezen zijn op instructie in specifieke Arrangementen. Wij noemen dit een orthodidactische aanpak. Leerstof wordt op een dusdanige manier door de leerkracht aan de kinderen aangeboden waarbij zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met de specifieke vaardigheden en capaciteiten van het kind. Daarnaast is er bij het kind veelal behoefte aan ondersteuning in Arrangementen, een zgn. orthopedagogische benadering of ondersteuning op het gebied van ‘gedrag’.
Op het feit dat onze aanpak bij veel van de aan ons toevertrouwde kinderen tot passende resultaten leidt, kinderen graag naar school komen en na de overgang naar het Voortgezet Onderwijs ook hun diploma behalen zijn we uiteraard bijzonder trots. Dat we daarbij ook bij velen een positieve bijdrage leveren in o.a. hun functioneren, (zelf-)redzaamheid, zelfvertrouwen en welbevinden geeft ons het gevoel ‘van betekenis te (kunnen) zijn’ ….
Veel plezier met het bekijken van deze Website…
uitdagend leren én uitdagend spelen